Onze aanpak voor globale rompanalyse
Wij beginnen met het opzetten van een grof FEM-model op basis van 3D-CAD-data. Hierbij nemen we alle primaire structurele elementen mee die nodig zijn voor rek-, knik- en vermoeiingsanalyses volgens SDA Deel 1. We zorgen ervoor dat randvoorwaarden, belastingen en symmetrie nauwkeurig worden toegepast. Vervolgens passen we globale hydrostatische en hydrodynamische belastingen toe, zoals stilstaand water, golfbuigingsmomenten, conform SDA Deel 2 en ShipRight SR135, om zowel de langs- als dwarssterkte te verifiëren.
Voor kritieke zones zoals kraanfundaties, roersteunen en stabilisatoren gebruiken we een fijner mesh model om lokale spannings- en knikanalyses uit te voeren, volgens SDA Deel 3. Voor trilling gevoelige onderdelen voeren we modale en harmonische analyses uit conform ShipRight SR136, waarmee we resonantieproblemen helpen te voorkomen en vermoeidheidsprestaties te verbeteren. Tot slot, stellen we een compleet en conform rapport op dat geschikt is voor indiening bij Lloyd’s Register. Dit rapport bevat modelvalidatie, gedefinieerde belasting gevallen, interpretatie van de resultaten en aanbevelingen voor eventuele ontwerp optimalisaties.
Vertrouwd door Nederlandse Werven en scheepsarchitecten
Femto Engineering heeft een gevestigde naam in de maritieme sector als betrouwbare partner voor structurele analyses die voldoen aan de eisen van classificatiebureaus. Wij zijn niet alleen bekend bij Lloyd’s Register, maar ook bij DNV en Bureau Veritas. Onze methoden sluiten naadloos aan op de industrie-eisen, zodat uw scheepsontwerp zowel veilig als te certificeren is.
Samen bouwen aan excellentie
Of u nu een geavanceerd superjacht ontwikkelt of een bestaand ontwerp wilt aanpassen: Femto Engineering is uw partner voor Global Hull analyses en ondersteuning bij certificering.
Klaar om van start te gaan? Neem contact met ons op voor een kennismaking of adviesgesprek.